Wat is marketing automation?

Marketing automation is een mogelijk vervolg voor bedrijven die hebben ingezet op het creëren van waardevolle inhoud en het aantrekken van leads.

Even kort uitgelegd : marketing automation is een geautomatiseerd proces, gebaseerd op software die je helpt om de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste doelgroepen te sturen, op basis van hun acties, gedragingen en noden.

Een gevolg van het sturen van persoonlijke en relevante content naar je leads is dat je leads worden omgezet in prospects, prospects in klanten en klanten in tevreden klanten of ambassadeurs.

Marketing automation kan op die manier belangrijke nieuwe inkomsten met zich meebrengen voor bedrijven, en hen een uitstekend rendement op de gemaakte investeringen garanderen.

Waarom kiezen voor marketing automation?

Goede marketing automation houdt rekening met de veranderende behoeften van leads, maar ook met hun attitude en interacties met jouw bedrijf via verschillende marketingkanalen. Door het vaststellen van hun gedrag op verschillende kanalen – zoals het doen en laten op social media, het bezichtigen van de tarievenpagina of het lezen van een bepaald stuk content – krijgen marketeers de nodige context om de uitdagingen te begrijpen waar leads mee te kampen hebben. Het helpt hen in te zien hoe ze de klant het best kunnen binnenhalen.

Effectieve marketing automation verzamelt niet alleen gegevens via diverse kanalen, maar gebruikt deze kanalen ook om zelf marketingberichten te sturen. Het succes van een campagne steunt, met andere woorden, minder op e-mail, maar gebruikt ten volle de verschillende kanalen die de beslissing van een koper beïnvloeden.

ARK is trotse partner van Oracle en Hubspot. Dit stelt ons in staat om de beste oplossing te bieden, afhankelijk van jouw behoeften, de grootte van jouw database en de CRM-systemen die je gebruikt.

Inbound marketing

Bekijk de tool

Brand journey

Bekijk de tool