Tool

Outbound- vs. inboundmarketing

Inboundmarketing vertrekt vanuit de behoeften van de klant en niet vanuit het aanbod van de adverteerder. Dat is een wezenlijk verschil. Je kan wel stellen dat traditionele reclame – in het beste geval – de behoeften van de klant als uitgangspunt gebruikt.

Door de beperkingen van de gebruikte kanalen, in het bijzonder alle offline kanalen, heb je steeds één boodschap die naar een grote groep wordt gestuurd. Er wordt dus weinig of geen rekening gehouden met individuele noden, verschillen, gedragingen of acties van de b2c- of b2b-doelgroep.

Omdat we niet houden van grijze zones en omdat we een definitie vanuit mediakanalen niet zinvol vinden, vertrekken we liever vanuit de klant.

  • Voor hem is outbound elke boodschap waarmee hij ongevraagd wordt geconfronteerd en die hij dus als storend of intrusief kan ervaren.
  • Inbound is alle content die hij uit eigen beweging bekijkt of mits toestemming ontvangt. Met andere woorden: je kan ook een inbound-traject initiëren via outbound-kanalen.
Tekening van een schreeuwerige parlefoon die outbound marketing voorstelt versus inbound marketing als een magneet

ARK Communicatie staat voor strategie, technologie & creativiteit – voor denkers die dóen.

Wat we doen

Ontdek hoe inboundmarketing jouw merk vooruit kan helpen. Vragen staat vrij!


*Verplicht veld