Blog door Ward Germeau

Wat is Growth Driven Design?

Is de structuur van jouw website al in geen drie jaar veranderd? Slaag je er niet in om geregeld updates te plaatsen? En heb je geen idee hoe je analysecijfers vertaalt naar betere webcontent? Dan misloop je elk dag véél bezoekers en potientiële klanten. De oplossing is Growth Driven Design: jouw website continu analyseren en bijsturen.

Slecht nieuws dus voor (dure) statische websites: ze leven niet lang. Als er na de lancering niets mee gebeurt, veroudert een website na 1,5 à 2 jaar – zowel qua design en technische mogelijkheden als bezoekersaantallen. Wil je veel volk trekken? Dan moet jouw website leven. Dan moet je continu meten, bijsturen en inspelen op het gedrag van jouw bezoekers. Het goede nieuws: dat kan met Growth Driven Design.

Growth Driven Design is de nieuwe manier van websites bouwen: geen eenmalig en statisch kortetermijnproject, wél een langetermijnproces van continu analyseren en updaten. Zo stem je jouw website en business optimaal af op het gedrag en de behoeften van elke (potentiële) gebruiker.

Het resultaat: jouw website oogt altijd fris en up-to-date. Want er wordt ook na de lancering strategisch gesleuteld aan design, copy en gebruiksgemak – en dit op basis van concrete cijfers en analyses. Gedaan dus met gokken wat het goed zou kunnen doen, met Growth Driven Design kunnen we meten en weten wat wel of niet werkt. En zo krijg je een intuïtieve website waarnaar bezoekers graag en veel surfen.

  • Continu analyseren en updaten
  • Afgestemd op bezoekersgedrag
  • Meten en weten wat werkt

De stappen binnen Growth Driven Design

Na een strategische denkoefening komt er al snel een launchpad-website online. Deze ‘basisversie’ van jouw website bevat alle kernprioriteiten. Hoe je die bepaalt? Op basis van een website-wishlist: daarop verzamel je álle elementen die de problemen van jouw bezoeker oplossen of die beantwoorden aan zijn wensen. Daarna filter je de must-haves (zo’n 20 procent) van de nice-to-haves – die must-haves zijn namelijk verantwoordelijk voor 80 procent van de impact.

1 Strategie en opzet bepalen

  • Doel (goals): wat wil je bereiken?
  • Doelpubliek (buyer persona’s): wie wil je aanspreken?
  • Inhoud (content): wat wil je vertellen?
  • Structuur, design en copy: hoe stem je alles optimaal af op de bezoeker?

2 Launchpad-website lanceren

  • De ‘snelle’ startversie van jouw website
  • Beschikt over alle functionaliteiten en prioriteiten
  • De basis voor continue analyses en upgrades o.b.v. marketing automation

3 Website continu analyseren en bijsturen

  • Bezoekers (audience): trekt de website genoeg nieuwe bezoekers?
  • Gebruiksvriendelijkheid (usability): werkt de website gemakkelijk en intuïtief?
  • Personalisatie (personalization): krijgt elke bezoeker een uniek en goed gevoel?

Traditioneel webdesign vs Growth Driven Design

Een traditionele website bouwen of redesignen is vaak tijdrovend en stresserend. Je moet belangrijke beslissingen nemen – vaak gebaseerd op veronderstellingen. Je moet eindeloos vergaderen over strategie, structuur, lay-out en content – en misschien verandert je mening in tussentijd wel. Bovendien heb je een stevig budget nodig voor een eenmalig project – waarna de opvolging vaak volledig stilvalt.

Bij Growth Driven Design wordt alles mooi gespreid in tijd: zowel de beslissingsfases en de opbouw van de website als de kosten en de resultaten. Jouw website rendeert beter op lange termijn omdat hij continu wordt geanalyseerd en bijgestuurd op basis van objectief meetbare data.

Waarom kiezen voor Growth Driven Design?

Is jouw website meer dan een statisch visitekaartje? Wil je online extra klanten en verkoop genereren? En wil je dat jouw site continu beter scoort op basis van objectieve analyses? Kies dan voor Growth Driven Design. Zo behaal je gegarandeerd de beste resultaten op lange termijn.

  • Beperkte opstartkost
  • Snellere lancering
  • Continue analyses en updates
  • Meer tevreden gebruikers
  • Meer conversies en inkomsten

Meer weten over de toekomst van marketing?

Whitepaper over inbound marketing

Meer blogposts:

7 mensen op een rij zijn allemaal aan het kijken op een laptop, tablet of smartphone.

Meer SEO-succes in 2017

De spelregels van Search Engine Optimization (SEO) veranderen voortdurend. Haal meer uit je SEO-campagne met deze 6 tips.

foto van een potlood gemanipuleerd in photoshop om op een springveer te lijken

Agile marketing. Dogma of must?

We leven en werken in een gedigitaliseerde omgeving waarin alles voortdurend evolueert. Kan je als marketeer een klassiek (lees: log) systeem veranderen? Probeer het eens.

Foto van de nummers op de banen van een looppiste.

Drie belangrijke B2B-marketingtrends

Op welke takken moet je focussen als bedrijf? Wat staat er op de wishlist van jouw klanten? En hoe strik je een prospect? We zetten 3 interessante inzichten voor jou op een rijtje.

ARK is een fullservice-communicatiebureau – ons multidisciplinaire team is van alle (marketing)markten thuis.

Wat we doen

Volg ARK vanop de eerste rij: bezorg ons hieronder je e-mailadres en krijg de laatste nieuwtjes rechtstreeks in je mailbox!