Case Port of Antwerp

Antwerpen is een vervoermiddel rijker: de Waterbus. Om de boot te vullen, schakelde het Havenbedrijf ARK in. En wij zorgden voor het kruimelspoor.

De Waterbus wordt ingezet als vast vervoermiddel over de Schelde met haltes in Hemiksem, Kruibeke en Antwerpen. Wie daar het meeste baat bij heeft? Pendelaars en dagjestoeristen. We haalden hen aan boord met een campagne die de voordelen van de Waterbus onderstreept.

“We haalden de doelgroep aan boord met een campagne die de voordelen van de Waterbus onderstreept.”

Als een duurzaam alternatief voor de auto, zo wilden we de Waterbus introduceren. Een stressvrije oplossing voor iedereen die (al dan niet regelmatig) in de regio Antwerpen komt. We markeerden het vaarterritorium met een logo in de vorm van een vaandel en trokken de aandacht van zowel de potentiële gebruikers als de pers door het campagnebeeld – vergezeld van de leuze ‘ik VAARWEL’ – te verspreiden in en rond de regio. De Waterbus dook op in kranten, magazines, op radio en televisie, op sociale media, op een postkaart voor omwonenden en in het straatbeeld op trams, bussen en metershoge containertorens.

“De apotheose van de campagne: een Waterbus-weekend met gratis testvaarten.”

Maar daarmee was de boot nog niet gevuld. De apotheose van de hele campagne: een Waterbus-weekend met gratis testvaarten, toegankelijk voor jong, oud, fietsers en rolstoelgebruikers. We koppelden een reserveringsmodule aan de huidige website en verlootten 10 exclusieve Waterbus-fietsen als extra duwtje in de rug. De uitnodigingen voor de pers verstuurden we voor de gelegenheid in een glazen fles. Na amper twee dagen waren de testvaarten volzet en een week later al 9000 tickets geboekt.

Rond de testvaarten organiseerden we tal van activiteiten voor de pers, meevarenden en toevallige voorbijgangers – van een persconferentie, foodtrucks, muziekbands en drankenstand tot piraten, een steltenloper/luchtfotograaf, luchtkasteel en flyboardshow. En uiteraard werd de Waterbus officieel gedoopt. Champagne!

In geen tijd was de Waterbus bekend bij het Antwerpse publiek. Sinds augustus vaart de Waterbus als openbaar vervoermiddel zijn nieuwe cliënteel dagelijks naar hun bestemming volgens een vaste uurregeling.

Meer cases:

Eneloop Team NL

Case

Panasonic - eneloop

Een expeditie door Europa als ultieme merkbeleving

Sales stimuleren, naamsbekendheid verhogen en merkbeleving creëren: daar heb je normaal 3 campagnes voor nodig. Dus dachten wij out-of-the-box met de ‘eneloop expedition 2100’.

Letter uit het nieuwe logo van UNITED CAPS, na de nieuwe merkpositionering van het bedrijf

Case

United Caps

Rebranding en herpositionering als basis van een internationale groeistrategie

Het nieuws over de nieuwe groeistrategie van UNITED CAPS werd wereldwijd opgepikt, met als resultaat een indrukwekkend aantal kwalitatieve artikels in on- en offline media.

De Spider-Man-wedstrijd van Sony en Panasonic Energy Europe: de deelnemer met het grootste web wint een citytrip naar New York

Case

Panasonic Spider-Man

Een joint promotion die blijft hangen

Met een sociale wedstrijd in maar liefst 30 landen en 26 talen creëerden we een sneeuwbaleffect dat zijn doel niet mist.

ARK fietst in meer dan één discipline.

Benieuwd naar onze totaalaanpak?

Wat we doen

Heb je zelf een project voor ARK? Laat van je horen!