Case Panasonic – eneloop

eneloop is een revolutionaire herlaadbare batterij van Panasonic Energy Europe. Ze kan tot 2100 keer worden opgeladen en ontladen. Bovendien is de batterij vooraf opgeladen met zonne-energie, en zo bij aankoop meteen klaar voor gebruik. Haar lage zelfontlading is een extra troef. De eneloop-batterij van Panasonic biedt klanten een ecologisch verantwoord alternatief: een milieuvriendelijke batterij die niet alleen het hoge vermogen levert dat klanten vragen, maar die ook heel wat financiële voordelen biedt.

eneloop werd ontwikkeld uit bezorgdheid om de toekomst van het milieu en onze planeet. Het product belichaamt het concept ‘duurzaamheid’ en het principe van ‘hergebruiken’ met het oog op een maatschappij met schone energie.

Fotografen vormen een belangrijke doelgroep aangezien zij vaak batterijen nodig hebben voor verschillende toestellen en toebehoren. eneloop batterijen voldoen aan hun strenge technische eisen en kunnen bovendien herladen worden zonder capaciteitsverlies. Een besparing voor mens en milieu die kan tellen. Hoe kunnen we de merkbekendheid verhogen en tegelijk merkbeleving creëren? Tijd om doelgroep en product aan elkaar voor te stellen!

Merkbekendheid verhogen en tegelijk merkbeleving creëren

Op 1 december 2015 werd de eerste van zes opeenvolgende fotowedstrijden gelanceerd. Elke wedstrijd legt zich toe op een verschillend milieuthema. ‘ORGANIC’ (Bio-producten en landbouw of stadstuinen bijvoorbeeld) en ‘OCEAN’ zijn hiervan 2 voorbeelden. De zesde en laatste wedstrijd eindigde op 31 maart 2017.

Consumenten worden uitgedaagd om hun beste “ecologische” foto, gelinkt aan het actuele thema, op te sturen en zoveel mogelijk ‘likes’ te verzamelen via de campagnewebsite en sociale media. Per editie wint de fotograaf met de meeste stemmen voor zijn thema-foto één van Panasonics laatste hightech camera’s. Verder ontvangt hij, en ook per land de 2 (volgende) fotografen met de meeste stemmen, eneloop herlaadbare batterijen met oplader.

“Bij een dergelijke wedstrijd heb je enkel winnaars.”

Om eneloop’s ambitie inzake actieve milieubescherming te beklemtonen, doneert Panasonic per wedstrijd €10.000 aan milieuorganisaties. Deelnemers kunnen hun foto linken aan één van de milieuorganisaties die zich hebben geregistreerd voor de wedstrijd. De organisatie die gelinkt is aan de winnende foto krijgt een donatie van €5.000. Daarbovenop geeft Panasonic nog eens € 5.000 aan de organisatie die algemeen het meest gekozen werd door de deelnemers.

Alle organisaties genieten uiteraard van de extra visibiliteit die gepaard gaat met de wedstrijd en ze verbinden hun naam met het merk eneloop, dat de filosofie en de belofte om het milieu te respecteren uitdraagt.

“De vooropgestelde KPI’s werden ruimschoots gehaald maar we onthouden vooral de positieve ‘vibes’ rond het merk.”

407.685

sessies

308.758

gebruikers

677.324

paginaweergaven

Meer cases:

De nieuwe website van Ceres, weergegeven op een iPad

Case

Ceres

Hoe een goede contentstrategie het verschil maakt in B2B-communicatie

Het recept voor de nieuwe benadering van Ceres in de bakkersmarkt werd enthousiast onthaald door de doelgroep en de medewerkers. Maar daar laten we het niet bij …

De Spider-Man-wedstrijd van Sony en Panasonic Energy Europe: de deelnemer met het grootste web wint een citytrip naar New York

Case

Panasonic Spider-Man

Een joint promotion die blijft hangen

Met een sociale wedstrijd in maar liefst 30 landen en 26 talen creëerden we een sneeuwbaleffect dat zijn doel niet mist.

Letter uit het nieuwe logo van UNITED CAPS, na de nieuwe merkpositionering van het bedrijf

Case

United Caps

Rebranding en herpositionering als basis van een internationale groeistrategie

Het nieuws over de nieuwe groeistrategie van UNITED CAPS werd wereldwijd opgepikt, met als resultaat een indrukwekkend aantal kwalitatieve artikels in on- en offline media.

ARK fietst in meer dan één discipline.

Benieuwd naar onze totaalaanpak?

Wat we doen

Heb je zelf een project voor ARK? Laat van je horen!