Header foto voor de blog over GDPR: persoonsgegevens worden verregaand beschermd door de nieuwe privacywetgeving

GDPR: Word een heer in je gegevensverkeer

Op 25 mei 2018 wordt de Europese privacywetgeving bijgewerkt en geldt de GDPR: de ‘General Data Protection Regulation’. De verzameling, verwerking en analyse van persoonsgegevens wordt er daarmee niet makkelijker op. Ken jij de nieuwe spelregels al?

Omslagfoto voor de blog over BBN Academy: marketeers van verschillende internationale B2B-bureaus verenigd op de BBN Academy

Leren van internationale marketeers

Van 9 tot 13 oktober verruimde ARK haar horizon in Parijs: op de BBN Academy. Samen met zo’n 40 marketingtalenten uit 19 landen, dompelden we ons onder in de strategisch-creatieve wereld van B2B-marketing. Leerrijk, inspirerend en (we geven het toe) ook best gezellig!

Marketing automation: een marketeer legt uit hoe je gespecialiseerde software kan inzetten om klanten te winnen en ze tevreden te houden

Marketing automation: 5 tips om je doelgroep te bereiken

Voor bedrijven die inzetten op contentmarketing maakt marketing automation inherent deel uit van een effectieve marketingstrategie. Om een potentiële klant te overhalen en je bestaande klanten tevreden te houden, volstaan pushtechnieken allang niet meer.

Omslagfoto over user generated content: hoe je de reacties van klanten kan inzetten om je merkbekendheid te vergroten

Verhoog je merkbekendheid met user generated content

Wie zijn merkbekendheid wil verhogen, staat voor een grote uitdaging: een publiek bereiken dat wordt overspoeld door content. Marketingprofessionals moeten dus meer innovatieve manieren vinden om hun boodschap te verspreiden.

Header foto voor de blog Je eigen wegschop start je zo

Je eigen webshop start je zo!

Vond je onlangs het gat in de markt, dan loop je terecht op wolkjes. Nu je zaak nog. Neem je spullen mee ‘up in the cloud’ en laat de hele wereld meeturen door je online uitstalraam.

Photo of a person sitting at a white wooden table and working on a laptop. The photo was taken looking down. There is food, such as tomatoes, courgettes, sweet peppers, ... on the table

CX: wondermiddel of gezond kruideniersverstand?

CX of Customer Experience is een term die iedereen tegenwoordig gul gebruikt. Een goede zaak op zich, al is dat meteen ook het probleem …

Foto van een brievenbus die uitpuilt met reclamefoldertjes.

Marketing is een vak en contentmarketing is een specialiteit, mijnheer Beunhaas

Het succes van je content is afhankelijk van kwaliteit en relevantie, niet van frequentie. Dat steeds meer consumenten zich ergeren aan de toenemende reclamedruk, bewijst het aantal inschrijvingen op lijsten als Robinson en het succes van adblockers.

Sfeerbeeld bij de blog i.v.m. Growth Driven Design van een gieter die in de lucht zweeft en een wit blad papier water geeft. De gieter en de achtergrond zijn in het ARK-geel.

Een goede website dankzij Growth Driven Design

Slecht nieuws voor (dure) statische websites: ze leven niet lang. Als er na de lancering niets mee gebeurt, veroudert een website na 1,5 à 2 jaar.

7 mensen op een rij zijn allemaal aan het kijken op een laptop, tablet of smartphone.

Meer SEO-succes in 2017

De spelregels van Search Engine Optimization (SEO) veranderen voortdurend. Haal meer uit je SEO-campagne met deze 6 tips.

foto van een potlood gemanipuleerd in photoshop om op een springveer te lijken

Agile marketing. Dogma of must?

We leven en werken in een gedigitaliseerde omgeving waarin alles voortdurend evolueert. Kan je als marketeer een klassiek (lees: log) systeem veranderen? Probeer het eens.

Foto van de nummers op de banen van een looppiste.

Drie belangrijke B2B-marketingtrends

Op welke takken moet je focussen als bedrijf? Wat staat er op de wishlist van jouw klanten? En hoe strik je een prospect? We zetten 3 interessante inzichten voor jou op een rijtje.

Omslagfoto voor de blogpost ‘Marketing = wetenschap + buikgevoel’: screenshot uit de film Mad Men

Marketing = wetenschap + buikgevoel

Nieuwe technologieën nemen veel hoofdtaken over binnen marketing. Maar ons buikgevoel laat zich niet coderen. Hoe belangrijk harde analyses ook zijn, ze zijn niets zonder ‘gut feeling’.

ARK is een fullservice-communicatiebureau – ons multidisciplinaire team is van alle (marketing)markten thuis.

Wat we doen

Volg ARK vanop de eerste rij: bezorg ons hieronder je e-mailadres en krijg de laatste nieuwtjes rechtstreeks in je mailbox!