Tool

Merkcommunicatie is de laatste jaren ingrijpend veranderd

Waar en niet waar. Ook al zijn de technieken en klanten misschien veranderd, om communicatie succesvol te maken, moeten er altijd enkele basisregels gerespecteerd worden. We focussen daarom niet enkel op methodes, maar gaan het breder bekijken. We willen je communicatie écht laten werken. Dus… waar staan we nu? Waar willen we heen? En hoe geraken we daar?

Om de behoeften in kaart te brengen, de communicatie te optimaliseren en op een logische manier te dirigeren, hebben we het brand journey model opgesteld.

1 Waar staan we vandaag?

Voor we van start gaan, moeten we bepalen wat onze status in de huidige markt is.

2 Waar zouden we graag staan?

Eenmaal we weten waar we ons bevinden, kunnen we doelen stellen: wat zeggen we aan wie, op welke manier en waarom? Door deze vragen te beantwoorden, bepalen we onze ‘strategie’.

3 Hoe geraken we daar?

Wat is de snelste, meest effectieve en gunstige manier om onze bestemming te bereiken? Waar en wanneer verspreiden we ons bericht?

Outbound (push)
Sommigen noemen dit ook ‘traditioneel’ adverteren. Je duwt als het ware je bericht richting de doelgroep via verschillende online en offline kanalen. Marketing- en communicatiemanagers kennen deze techniek, want ze wordt vandaag nog altijd veel gebruikt. Maar om efficiënt te zijn, moeten de principes van outbound worden toegepast volgens de regels van de kunst. Daar kunnen wij jou absoluut bij helpen, maar dit zou ons nu te ver leiden.

Inbound (pull)
Inbound marketing gebruikt content om klanten aan te trekken. Eerst en vooral moet die content gemaakt en aangepast worden, om hem vervolgens te verdelen via verschillende kanalen.

Het doet denken aan een magneet : je doelgroep wordt aangetrokken door de  content die je hen aanbiedt. Vervolgens worden je bezoekers leads, leads worden klanten en klanten worden fans. En dat is hoe Clint uiteindelijk een klant werd

4 Hoe kunnen we onze brand journey nog verbeteren?

Wat hebben we geleerd en hoe kunnen we onze inspanningen verder optimaliseren?

Rebranding en herpositionering als basis van een internationale groeistrategie

Lees meer

Inbound marketing

Bekijk de tool